Fraktvillkor

Fraktkostnad

  • Fri frakt gäller för alla larmpaket.
  • För andra produkter anges fraktkostnaden i kassan och beräknas automatiskt utifrån uppskattad paketstorlek, baserat på antalet och typen av artiklar i beställningen.
  • Samma pris gäller för respektive paketstorlek oavsett adress inom Sverige.

Leveranstider

  • Finns i lager – varan lämnar inom kort vårt lager och levereras normalt inom en vecka.
  • Finns inte i lager – om vi inte har varan hemma framgår det på vår webbplats och du kan inte lägga den i varukorgen.

Leverans

  • Leverans sker via PostNord och försändelsen hämtas ut hos närmaste PostNord-ombud.
  • Vid uthämtning är kunden skyldig att kontrollera att godset är oskadat och att antal kollin överensstämmer med ordern.
  • Eventuella transportskador eller synliga skador på emballaget eller avsaknad av kolli ska du direkt anmäla till ombudet.
  • Därefter ska reklamationen snarast anmälas till Larmify så att ersättningsvaror kan skickas ut.

Avbeställning

  • Som kund hos Larmify har du rätt att avbeställa en vara innan den levererats.
  • Larmify förbehåller sig dock rätten till ersättning för alla eventuella kostnader som uppkommit innan varan avbeställts.
  • Vid avbeställning av varor som packats men ej levererats utgår en schablonavgift på 160 kr.

Outlösta paket

  • Att inte hämta ut ett paket eller ta emot en leverans räknas inte som ett nyttjande av ångerrätten.
  • Larmify förbehåller sig rätten att debitera en avgift på 160 kr för försändelser som inte hämtas ut, motsvarande faktiska kostnader för returfrakt, fraktavgift samt hantering.

I övrigt och för mer information om ångerrätt och returhanteringhänvisar vi till vår Allmänna villkor. 

Larmify AB
Org.nr 559464–6043
Norrtullsgatan 6 (7A Odenplan), 113 29 Stockholm

📧 kontakt@larmify.se
📞 08–402 87 70

© 2025 Larmify AB – Alla rättigheter förbehållna